Animal Spirits hoe instincten in de mens de economie sturen

Animal Spirits
Publicatiejaar: 2010
ISBN 10: 9047003047
ISBN 13: 9789047003045

Over Animal Spirits

Jaarlijks steken we miljoenen in de ontwikkeling van merknamen. Dagelijks worden we met drie- tot vijfduizend advertenties gebombardeerd. Op ontelbare, soms subtiele manieren worden we in ons leven gebrandmerkt: door kledinglogos waarmee we zelfgenoegzaam pronken, door de muziek waarnaar we luisteren, door het voedsel en de drankjes die we nuttigen, door de boeken die we lezen, zelfs door de buurt waarin we wonen. Bedrijven investeren steeds meer in het oppoetsen van hun imago en niet meer in de kwaliteit of de functionaliteit van hun product. Het is immers de buitenkant die alle aandacht trekt. Met zijn scherpe analyse van een zakelijke strategie die volledig ontspoord is, onthult Lucas Conley de schrik barende omvang en besmettelijkheid van de merkenziekte. Merkenziekte is een zowel hilarisch als beangstigend boek dat ons confronteert met onze koopgewoonten. De auteur gunt ons tevens een blik achter de schermen van het industriƫle superbrein dat ons er keer op keer toe aanzet om iets te kopen tot elke prijs. Lucas Conley schrijft voor onder meer Fast Company, The Boston Globe en espn. '

Geschreven door Robert J. Shiller

Robert James Shiller (born March 29, 1946) is an American economist, academic, and author. As of 2022, he served as a Sterling Professor of Economics at Yale University and is a fellow at the Yale School of Management's International Center for Finance. Shiller has been a research associate of the National Bureau of Economic Research (NBER) since 1980, was vice president of the American Economic Association in 2005, its president-elect for 2016, and president of the Eastern Economic Associat ...
Robert J. Shiller

Reviews

Laatst gewijzigd: woensdag 17 januari 2024